Marimekko - vzorci, ki so spremenili modo
Od 28.10.2018 do 31.10.2018 bo v Kotičku pod srečno zvezdo, Maistrova ulica 1, Kamnik potekala Razstava decoupage reprodukcij Marimekko design.Dogodek sofinancira Občina Kamnik. Več o podjetju Marimekko |
Karizmatična vizionarka Armi Ratia (1912-1979), oblikovalka tekstila z izkušnjami v oglaševanju, je leta 1951 na Finskem ustanovila podjetje Marimekko, ki se je ukvarjalo s proizvodnjo tekstila za modno industrijo. Z izrazito velikimi grafičnimi vzorci, ki so jih prenašali na tekstil, so v svet mode prinesli barvitost in neformalnost. Armi Ratia je k sodelovanju pritegnila mlade obetavne finske oblikovalce in razvili so nov koncept življenjskega stila. |
Da bi predstavili praktično uporabo tkanin, so ustvarili svojo uspešno linijo oblačil, ki je temeljila na preprostih nekonvencionalnih oblikah Pozneje pa so v Marimekku svojo proizvodnjo nadgradili in razširili na področje stanovanjske opreme in arhitekture. |
Prva polno in stalno zaposlena oblikovalka. Njena prva tematska serija se je imenovala Luonto (narava, 1957-59), sledili sta seriji Ornamentti (ornament, 1960) in Joonas (Jonah, 1961). |
Skupaj z Arvom Nurmijem, strokovnjakom za barvanje tkanin, je razvila nove tiskarske tehnike. S pomočjo svojega moža Anttija Nurmesniemija, oblikovalca interierjev, je ohranila tesno vez z najnovejšimi trendi v moderni arhitekturi in dizajnu. Dva klasična vzorca iz njenega zgodnjega obdobja sta Rötti (1954), dekorativna tkanina z močnimi dinamičnimi barvnimi kombinacijami in strogimi geometričnimi vodoravnimi črtami, in Piccolo (1953), tkanima za oblačila z mehkejšimi navpičnimi črtami. Njena filozofija modnega oblikovanja odseva njene poglede na sodobnost, ki jih je posredovala v udobna in preprosto krojena oblačila za vsakodnevno rabo. |
Leta 1960 je nadomestila Vuokko Nurmesniemi na mestu glavne oblikovalke Marimekka. Njena osnovna filozofija je bila, da morajo bili oblačila svobodna ter morajo omogočiti neomejeno gibanje. Večnamenski uniseks značaj oblačilne linije so hitro sprejeli oblikovalci in kupci. |
Izbirala je visoko kvalitetno, ročno tkano volneno blago in v modo Marimekka vnesla novo eleganco. |
Marimekko se v šestdesetih in zgodnjih sedemdesetih letih ni pojavljal le v številnih izjemnih modnih medijih, ampak tudi v splošnih revijah o življenjskem stilu (italijanska revija Abitare, danska Mobilia in nemška Schöner Wohnen). Leta 1991 je nekdanja lastnica finske oglaševalske agencije Womena Kirsti Paakkanen kupila Marimekko in postala nova direktorica. Razširila je proizvodnjo, okrepila ekipo z novimi oblikovalci in zgradila blagovno znamko Marimekka. V začetku 2008 se je Paakkanenova upokojila, prodala del svojih delnic nekdanjemu direktorju Sampo banke, Miki Ihamoutili. Novi vodilni modni oblikovalec pa je Samu-Jussi Koski. |
Komentarji
Vpišite komentar